Професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів – це багатогранний процес, який здійснюється протягом усього періоду навчаня студентів педагогічного коледжу. Саме педагогічна практика дозволяє синтезувати теоретичні знання та прктичний досвід, вдало реалізує сприятливі передумови для формування основ професійної майстерності вчителя.
Поряд з навчальними заняттями навчальний рік для студентів ІІ-ІV курсів розпочався з педагогічної практики.
Для ІІ курсу розпочалась позанавчальна практика, де здобувачі освіти ознайомлюються з теоретичними основами виховної роботи, вчаться планувати і проводити позакласну роботу з урахуванням основних тенденцій оновлення сучасної освіти.
Студенти ІІІ-го курсу під час проходження позанавчальної практики успішно закріплюють теоретичні знання, що дозволяє майбутнім учителям початкових класів отримувати перший досвід педагогічної комунікації, здійснювати різностороннє виховання молодших школярів.
Студенти ІV-го курсу успішно пройшли практику «Перші дні дитини в школі». У процесі проходження даного виду практики студенти мали змогу ознайомитися з особливостями адаптації учнів шестирічного віку до умов шкільного життя. Практика проводилася у ліцеях № 1, № 2, № 3 м.Балти. Здобувачі побачили перші уроки для першокласників, які проводили вчителі Березовська А.В., Пишногуб К.В. (Балтський ліцей № 1), Мазко А.М., Швець А.В., Дороганчук Л.Л., Височанська Ю.О. (Балтський ліцей № 2), Русалович Л.В., Сабадаш Н.В. (Балтський ліцей № 3).
Досвідчені вчителі-класоводи майстерно проводили цікаві уроки, де студенти побачили специфіку проведення ранкових зустрічей, методику ведення уроків, місце інноваційних технологій навчання, облаштування осередків освітнього простору Нової української школи тощо.
У своїх звітах здобувачі освіти із захопленням описують про свої враження від практики, дякують вчителям 1-х класів за цікаві показові уроки, за їх бажання поділитись з майбутніми вчителями своїм досвідом.
Гарне враження справила на студентів індивідуальна робота з першокласникми, де практиканти вивчали питання психологічного дослідження рівня готовності дитини до школи.
Педагогічна практика «Пробні уроки» на ІV курсі фахового молодшого бакалавра та ІІІ курсі бакалаврату спрямована на апробацію професійних компетентностей студентів: підготовка та проведення уроків, виготовлення наочності, створення відеопрезентацій, спілкування з учнями та їх батьками, взаємодія з досвідченими вчителями.
Вагоме місце у підготовці фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти займає безперервна практика «На робочому місці вчителя», що передбачає комплексний підхід для рівня сформованості фахових компетентностей у студентів ІV-го курсу, дозволяє передбачити перспективи їх подальшого працевлаштування.
Чимало студентів продовжують працювати в дитячих оздоровчих центрах, де вони успішно поєднують індивідуальне навчання та відмінно виконують функції педагогів-організаторів, вихователів, керівників гуртків і секцій у ДПУ «МДЦ «Артек-UA» Пуща Водиця, ДПУ «МДЦ «Артек-UA на Закарпатті» с.Березники, ДПУ «Артек – Прикарпаття» м.Трускавець, Дитячий табір оздоровлення та патріотичного виховання дітей та молоді в Карпатах «Соколята».
Всі види практики розпочиналися з настановчих інструктажів, де завідувачка навчально-виробничої практики знайомила здобувачів освіти з основними завданнями практики, з питаннями організації та проходження практики, подавала зразки звітної документації.
Одінцов В.Б., начальник штабу цивільної оборони, проводив інструктажі з метою збереження здоров’я та життя здобувачів освіти в умовах воєнного стану.
То ж нехай всі види практичної підготовки сприяють формуванню професійно важливих якостей особистості вчителя, допоможуть адаптуватися в обраній професії.
Завідувач навчально-виробничою практикою Печарська В.П.
Comments