КЗ "БАЛТСЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ
ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ"

Практична підготовка
Студенти КЗ «Балтський педагогічний фаховий коледж» творчо реалізують себе на різних видах педагогічної практики. На І-ІV курсах проводяться такі важливі види педагогічної практики: «Позанавчальна практика», «Пробні уроки», «Літня практика в оздоровчих центрах», «Перші дні дитини в школі», «Безперервна переддипломна практика». Всі види практики творчо доповнюють одна одну, формуючи у студентів педагогічні компетентності, теоретичні знання та перші професійні вміння.
Почуття нового, творче ставлення до педагогічної справи притаманні методистам педагогічної практики, серед яких як досвідчені викладачі, так і молоді колеги – тренери Нової української школи, які проводять активну цілеспрямовану роботу по підготовці сучасного вчителя – творчого, креативного, висококваліфікованого фахівця початкової ланки освіти. У коледжі створені всі необхідні умови для якісної практичної підготовки майбутніх фахівців. Окрім уроків та занять з педагогічної практики, студенти відвідують факультативні заняття, педагогічний практикум з питань підготовки студентів до літньої практики, де студентів готують виконувати обов’язки вожатого та педагога-організатора. Студенти мають нагоду бути активними учасниками виїзних семінарів, педагогічних тренінгів, які на базі коледжу двічі на рік проводять методисти ДП «УДЦ «Молода гвардія», ДПУ «МДЦ «Артек», ДЗОтВ «Артек – Карпати –
Буковель». Тут формуються практичні педагогічні вміння студентів, які необхідні для успішної роботи в дитячих центрах.
У зв’язку з реалізацією завдань Державного стандарту початкової освіти ще більше активізувалася співпраця навчального закладу та загальноосвітніх закладів міста, району, області.
У комплексі практичної підготовки велике місце займає співпраця вчителів шкіл та викладачів коледжу: обмін досвідом на методичних об’єднаннях, спільні методичні засідання вчителів початкових класів та предметних комісій, участь вчителів шкіл у науково-практичних конференціях: «Перші дні дитини в школі», «Переддипломна
практика», «Творчі звіти літньої педагогічної практики» тощо.
Особливу увагу в коледжі приділено безперервній переддипломній педпрактиці. Тут помітно діє педагогіка партнерства, обмін новаторських починань, пошуків, удосконалень
педагогічної майстерності. Студенти під керівництвом вчителя початкових класів проводять цікаві уроки, виховні заходи, конкурси, практикуми, семінари, психолого-педагогічні тренінги. А на підсумковій конференції обмінюються враженнями від роботи під час переддипломної практики. дають цінні поради студентам інших курсів: вивчати основи методики початкової освіти, активно відвідувати заняття гуртків, факультативів, спецкурсів, бути творчим під час всіх видів педагогічної практики. Випускники готують огляд-виставку своїх перших педагогічних надбань: демонстрація відеопрезентацій та наочних посібників, роздаткового матеріалу, подають зразки своїх конспектів, дитячих виробів, а ряд світлин лише доповнюють творчу роботу, креативні ідеї студентів під час проходження переддипломної педагогічної практики. Практиканти систематично організовують виховну роботу з учнями початкових класів у позаурочний час, цікаво організовують дозвілля дітей: проводять лялькові вистави, евристичні бесіди, організовують екскурсії в природу, походи в музей міста, залучають дітей до гурткової роботи. Протягом всіх видів педагогічної практики у студентів формуються педагогічні компетентності, які так необхідні сучасному вчителю початкової школи.
Педагогіка партнерства, педагогіка гуманності є особистою ініціативою кожного викладача та студента коледжу. Новаторські починання, реалізація креативних планів, творчі пошуки, формування професійної майстерності можливе тільки під час поєднання теоретичної та практичної підготовки майбутніх педагогів.
Безвідривна педагогічна практика на робочому місці вчителя
19.09.2022 р.
Педагогічна практика є обов’язковим компонентом професійної підготовки фахівців. Її проходження необхідне для здобуття кваліфікаційного рівня бакалавр, та в цілому має на меті набуття студентами професійних умінь і навичок.
Студенти першого бакалаврського рівня протягом шести тижнів проходять безвідривну педагогічну практику на робочому місці вчителя. Цей вид практики є кінцевою ланкою практичної підготовки студента, мета якої – цілісна професійна підготовка студента та оцінювання його готовності до роботи з учнями початкової школи. Ця практика надає можливість студенту виконати обов’язок фахівця на робочому місці, здійснювати весь цикл обов’язків за своєю спеціальністю, усвідомити механізм дії класу, у якому проводиться практика, загальну картину всього об’єкту практики. Під час виконання практики поглиблюються, закріплюються та усвідомлюються теоретичні знання з усіх дисциплін навчального плану, збирається матеріал для виконання курсової роботи та складання кваліфікаційних іспитів. Вдосконалюються уміння планувати, організовувати та проводити навчально-виховну роботу в Новій українській школі, формуються вміння використовувати інноваційні технології навчання, уміння складати плани-конспекти уроків, підбирати відео презентації та добирати різні засоби для досягнення ефективних результатів.
В умовах воєнного стану студентам надана можливість проходити даний вид практики в основному за місцем проживання. Частина студентів проходять практику в Балтському ліцеї № 2.
Приємні враження у студентів, незабутні світлини є наслідком кропіткої, творчої роботи практиканта. Це свідчить про те, що обрана професія студенту до душі. А якщо робота йде від душі, то і результат буде якісним. Любити дітей, любити вчительську професію, вміти долати труднощі є запорукою професійного педагогічної майстерності.
Завідувач навчально-виробничої практики Печарська В.П.
Педагогічна практика студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти в умовах воєнного стану
Практична підготовка здобувачів освіти у педагогічному фаховому коледжі є невід'ємною складовою професійної підготовки конкурентоспроможних спеціалістів в галузі початкової освіти.
У зв’язку з введенням воєнного стану в Україні всі заплановані види педагогічної практики проводяться залежно від ситуації – очно чи дистанційно. Війна внесла свої корективи у перебіг практичної підготовки студентів.
Студенти активно демонструють уміння розв’язувати фахові завдання на базі отриманої комп’ютерної підготовки. Сучасні інформаційні технології дозволяють студентам працювати не лише в очному режимі,а й створювати можливість віртуального занурення у практичну діяльність під час проведення ними пробних уроків та занять, під час проведення психолого-педагогічних тренінгів,організації роботи у віртуальних оздоровчих центрах.
Від часу повномасштабного вторгнення росії педагогічна практика проводиться здебільшого у змішаному форматі. Це пов’язано переважно із формою навчання учнів початкової школи. А педагогічна практика в цілому і залежить від роботи початкової школи. Тематика пробних уроків,виходячи з тем,відповідає проблемам, які спричинені війною. Кожен урок пронизаний нашою вірою в перемогу над ворогом, словами вдячності нашим воїнам, медикам, волонтерам, всім, хто боронить наш суверенітет: «Слава ЗСУ», «Слава Україні», «Героям слава», «Все буде Україна», «Разом до перемоги». Ці вислови стали не просто словами, а девізом життя українців та мають місце на уроках та виховних заходам,які проводимо ми для студентів, а студенти, в свою чергу, для учнів початкової школи.
З усіма запланованими на І семестр видами педагогічної практики студенти успішно справились.
Звітна документація студентів, щоденники педагогічної практики, характеристики із базових шкіл свідчать про те, що студенти першого бакалаврського рівня вищої освіти володіють відповідними професійними компетентностями.
У своїх звітах студенти описували про свій досвід проходження практики у початковій школі. Педагогічна практика справила позитивний вплив на розвиток професійних особистісних якостей майбутніх фахівців, які навчилися усвідомлено застосовувати психолого-педагогічну теорію в умовах шкільного навчання та виховання у мирний час та під час воєнного стану. Практика стала важливим етапом у їх професійному самовизначенні. Студенти зазначають, що не помилилися у виборі своєї професії, що важка праця вчителя дуже цікава, потребує багатьох зусиль, щоб стати висококваліфікованим фахівцем. На уроках студенти вміло проводили ранкові зустрічі, цікаві фізкультхвилинки, дидактичні ігри, хвилинки-цікавинки та рухливі ігри для розвитку в учнів уваги, мислення, пам’яті, спритності та витривалості. Практика сприяла закріплення інтересу студентів до професії вчителя, а також формуванню педагогічних здібностей.
Разом з досвідченими вчителями студенти шукали шляхи вирішення проблем у сучасних реаліях життя в Україні – проводили волонтерську роботу, згуртовували учнів до колективних творчих справ, морально підтримували дітей під час повітряних тривог, вчили допомагати один одному та піклуватися за тих, хто цього потребує в таких незвичних для нас, надто складних ситуаціях. Практиканти завжди залучали дітей до цікавих виховних заходів, закликали їх вірити у перемогу над ворогом і своїми гарними справами наближати нашу перемогу.
Завідувачка навчально-виробничою практикою Печарська В.П.