Педагогічна практика

Печарська В.П., викладач вищої категорії, викладач-методист,

завідувач навчально-виробничої практики

Заслужений працівник освіти України

    У системі професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів велике місце займає педагогічна практика. Всі види практики є важливими у формуванні професійних компетентностей, що й складає основу педагогічної майстерності. Саме під час проходження педагогічної практики розвиваються практичні вміння студентів, формується особисте ставлення до світу педагогіки, розвивається професійна культура, творче мислення, індивідуальний стиль професійної діяльності.

Завідувачем навчально-виробничої практики є Печарська Віра Петрівна, яка професійно очолює цю важливу ділянку педагогічної роботи.   Літня практика є першою самостійною педагогічною роботою студентів, де вони вміло поєднують роботу з повною відповідальністю за життя та здоров'я дітей, створюючи умови для цікавого активного відпочинку школярів, залучають до корисних справ, цікавого спілкування.

   Протягом багатьох років базовими залишаються оздоровчі табори міста Одеси «Космос», «Казковий», «Юний залізничник», «Мрія», «Одіссей»; «Сосновий бір» та «Колос» Вінницької області; «Чайка» Кіровоградської області. У травні 2015 року укладено угоду на проходження педагогічної практики нашими студентами у оздоровчому дитячому таборі «Артек –Карпати - Буковель».

   Збагаченню досвіду роботи сприяє практика в українському дитячому центрі «Молода гвардія». Багато наших випускників сьогодні працюють тут педагогами-організаторами, вихователями та вчителями початкових класів.

      З коледжем творчо співпрацюють всі школи Балтського району, багато шкіл Одеської області та інших областей України. Фахівці початкових класів з великим бажанням передають свою педагогічну майстерність, вчительські поради майбутнім фахівцям. Вже з II курсу студенти залучаються до практичного ознайомлення з професійною діяльністю та переконуються, що доля дітей у руках педагога, в його золотому серці. Саме такими бачать практиканти своїх наставників.

     Під час різних видів педагогічної практики студентам надається можливість усвідомити закономірності та принципи навчання і виховання, опанувати професійні вміння і навички, отримати перший досвід практичної діяльності.

   Викладачі всіх предметних комісій спільно працюють над реалізацією основної мети практики – творчо використовувати у педагогічній роботі науково-теоретичні знання й практичні навички, набуті в процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін та методик викладання дисциплін початкової школи.

Переддипломна практика. Інструктаж

Пробні уроки. Розклад уроків. Інструктаж

Яскраві сторінки педагогічної практики

    Одним із засобів успішної підготовки студентів до роботи в якості вчителя початкових класів є практика, яка складає невід’ємну частину процесу підготовки фахівців у навчальному закладі і проводиться на оснащених відповідним чином базах навчальних закладів.

  Під час практики студентам надається можливість повністю усвідомити закономірності та принципи навчання і виховання, опанувати професійними вміннями і навичками, досвідом практичної діяльності.

    Педагогічна практика в літніх оздоровчих центрах – незабутня, цікава, захоплююча сторінка студентського життя. Адже робота з дітьми – це вир  подій, що захоплює яскравістю та неповторністю життя в дитячих оздоровчих центрах:  «Молода гвардія», «Артек – UA», «Артек-Буковель», «Богатирьонок», «Одіссей», «Сонячний берег», «Знам’я», пришкільні майданчики. Це  унікальний приклад взаємодії поколінь: вожаті організовують дітям цікаві заходи, а діти, в свою чергу, постійно приносять у це середовище нові ідеї – саме це стає запорукою успіху. Гармонійне поєднання освітньо-виховних, дозвіллєвих, спортивно-оздоровчих заходів завжди дає можливість сформувати простір, в якому розкривається творчий потенціал, артистичні здібності кожної дитини, креатизм, перші професійні здібності майбутнього вчителя, вихователя, організатора цікавого,активного дозвілля.

   Атмосфера дитячого щастя створюється наполегливою працею педагогів-організаторів. У цьому переконалися наші студенти, про що й зазначають у своїх творчих звітах.

Літня практика навчила студентів бути більш активними, творчими, відкритими для спілкування і нових знайомств. А також практиканти отримали вагомий досвід спілкування із справжніми майстрами вожатської справи,досвідченими педагогами оздоровчих центрів. Студенти змогли оцінити важливість літньої практики в оздоровчих центрах та пришкільних майданчиках.

    Вперше у коледжі було організовано літній оздоровчий майданчик «Діти Балтщини» закладу початкової освіти І ступеня повної загальної освіти. Протягом двох тижнів наші студенти працювали з дітьми 2 класу. Незабутні враження справили на дітей та студентів цікаві виховні заходи, вікторини, екскурсії у міський музей, кінотеатр, бібліотеку, поїздки у Софіївський парк, у дельфінарій «Немо», походи в міський парк, на річку.

При проходженні практики більшість студентів зарекомендували себе творчими, ініціативними, ерудованими людьми. Вони об’єднали в єдине ціле свій характер, силу волі, терплячість, вимогливість, виконавчі дії, тому із завданням практики справились успішно.

   Педагогічна практика «Перші дні дитини в школі» поповнила знання студентів з методик вивчення дисциплін, спецкурсу «Нова українська школа».

    Метою практики було: провести психолого-педагогічне дослідження готовності дітей до навчання в школі. Ознайомити практикантів із своєрідністю періоду адаптації дитини до нових умов в перший тиждень перебування в школі, ознайомити із змістом і особливостями організаційної роботи з першокласниками в добукварний період, з початковим етапом навчання грамоти і рахунку в умовах Нової української школи.

Під час практики у студентів формувалися  уміння та навички:

    - спостерігати та аналізувати педагогічний процес, визначати доцільність вибору методів і форм роботи у відповідності до поставленої мети, структуру уроків;

  -  вивчати особливості окремих учнів, збирати матеріал внаслідок психолого-педагогічного спостереження, узагальнювати його;

    -  спостерігати і аналізувати проведення нових форм, різних  видів діяльності з першокласниками, процес формування їх особистості;

    - спостерігати створення сприятливої морально-психологічної атмосфери в дитячому колективі в процесі навчання, під час ранкової зустрічі, на перерві.

      Вчителі перших класів балтських шкіл Ілієва О.В., Щур В.Г., Калініна М.М., Білоусова С.Д., Петрів О.Ф., Колісник А.Р., Вознюк О.О., Юраш В.І., Гуменюк А.М., Гернеза Т.Т. справили на практикантів гарне враження, їх перші уроки були сповнені творчості, креативності, і, найголовніше, любові до дітей.

 

                                                                                                    Завідувач навчально-виробничою практикою В.П.Печарська

Семінар-практикум «Організація навчально-виробничої практики в педагогічному закладі»

    Така актуальна для педагогічних закладів тема розглядалася  КЗ «Балтський педагогічний фаховий коледж» та Національним педагогічним університетом імені М. П. Драгоманова.

 Завідувач навчально-виробничою практикою Печарська В.П. поділилась педагогічним досвідом коледжу щодо організації в освітньому закладі навчально-виробничої практики як важливої складової підготовки вчителя початкової школи, проаналізувала мету та завдання практичної підготовки студентів, розкрила їх роль у професійному становленні майбутнього фахівця.

   Адже лише в комплексі всі види педагогічної практики формують у студентів педагогічні компетентності, закріплюють теоретичні знання з психолого-педагогічних дисциплін та методик навчання в початковій школі, формують перші професійні вміння, творчо та креативно організовувати навчально-виховний процес в Новій українській школі.

   Детально було розглянуто питання про організацію та проведення літньої педагогічної практики в дитячих оздоровчих центрах. Студенти Яременко Богдан, Карабіненко Ірина, Паламарчук Марія поділилися своїми враженнями про проходження літньої практики в ДП «УДЦ «Молода гвардія», ДП «МДЦ «Артек-UA», «Артек – Буковель», інших оздоровчих центрах Одеської області та інших областей України. Студенти відмічають, що мають добру практичну підготовку завдяки відвідуванню факультативних занять, педагогічних практикумів, табірних зборів, які організовуються в коледжі з метою якісної підготовки студентів до роботи з дітьми.

   Студентка Обертайло Анастасія розповіла про успіхи студентів під час проходження практики «Пробні уроки». Заняття спецкурсу «Нова українська школа», заняття STEM освіти, «Навчання через гру», «Навчання через дію», «Основи робототехніки» - це ще не всі види практичної підготовки студентів.

Студентка Мироненко Діана розповіла про переддипломну педагогічну практику, що є завершальним етапом практичної підготовки студентів.

     Цікавою була бесіда між студентами двох освітніх закладів про запобігання та  протидії булінгу в початковій школі, про труднощі, які виникають у практикантів  під час організаціїнавчально-виховної роботи з дітьми.

    Пізнавальною була бесіда про виховну роботу освітнього закладу щодо формування особистості майбутнього вчителя. Дане питання підготувала Таскіна Л.І., заступник директора з гуманітарної освіти та виховання, де детально розкрила всі напрямки виховного процесу. А студенти Яковук Анна та Кутковська Вікторія розповіли про святкування в коледжі Дня студента та Дня студентського самоврядування,про ряд інших виховних та розважальних заходів, конкурсів та організаціюінших цікавих видів студентського дозвілля.

    У семінарі взяв учать директор коледжу Іванніков С.І., відзначив значущість таких спільних заходів, де порушуються актуальні питання сучасної педагогіки,навчально-виробничої практики,виховної роботи. Сергій Іванович запропонував педагогічним закладам і надалі обмінюватись досвідом, а студентам – ділитись враженнями.

Іванова Л.І., доцент Національного педагогічного університету продемонструвала свої методичні посібники, де подаються слушні рекомендації щодо організації дитячого дозвілля в літніх оздоровчих центрах.

   Викладачі та студенти освітніх закладів висловили слова вдячності організаторам заходу і підтримали ідею про подальшу співпрацю.

   С.А.Кушнірук, доктор педагогічних наук, гарант ОП «Педагогіка дозвілля. Івент-освіта» (бакалаврський рівень) та В.Б. Вишківська, кандидат педагогічних наук, доцент Національного університету зазначили, що уважно вислухали наших студентів,наразі ознайомилися із сторінками сайту нашого коледжу і ще раз переконались про важливе місце в закладі цілеспрямованої системи виховної роботи та практичної підготовки майбутніх фахівців. Адже поряд із заходами, які сприяють вихованню свідомого громадянина нашої держави, організовуються ряд цікавих, розважальних заходів, що згуртовують молодь у велику студентську родину. А  такі види педагогічної практики,які проходять студенти за час навчання, є запорукою професійної підготовки майбутніх вчителів початкової освіти.

 

                                                                                                                                         Завідувач НВП Печарська В.П.

Новини з педагогічної практики

28.01.2022 р.

     Для студентів ІІІ курсу розпочався новий вид  педагогічної практики «Пробні уроки». Саме тут у студентів формуються професійні компетентності з основної та додаткової спеціальностей: вміння складати плани-конспекти уроків, готувати пізнавальні презентації, підбирати наочний матеріал, спілкуватися з учнями, організовувати цікаві ранкові зустрічі, виховні заходи, залучати дітей до активної роботи на уроці.

    Практиканти добросовісно готуються до пробних уроків, а вчителі шкіл та методисти коледжу допомагають студентам у складанні конспектів, у визначенні мети та основних завдань кожного уроку.

       Такий вид практики розкриває можливості кожного студента, його творчість, вміння якнайкраще застосовувати свої теоретичні знання на практиці.

       Переддипломна практика студентів ІV курсу є завершальним етапом педагогічної підготовки майбутніх спеціалістів. Студенти мають можливість проходити практику в школах міста Балти та за місцем проживання. Основною особливістю переддипломної практики є те, що це безвідривна практика, де студенти протягом семи тижнів проводять всі уроки, виховні заходи. А допомагають та контролюють даний вид практики вчителі-класоводи та методисти коледжу.

   За період практики студенти знайомляться з календарно-тематичним планом кожної дисципліни, з основними ключовими компетентностями, які формуються в учнів початкової школи та переконуються в тому, що робота вчителя початкових класів є дуже важливою та цікавою, відповідальною та почесною. Адже саме в початковій школі формуються загально навчальні вміння і навички учнів, які передбачено Державним стандартом початкової освіти. Враження студентів від практики приємні, позитивні, тому вони із задоволенням діляться яскравими світлинами, відео фрагментами зі своїх уроків.

 

                                                                                                         Завідувач навчально-виробничої практики В.П.Печарська

Педагогічна практика в режимі онлайн

11.04.2022 р.

    Триває педагогічна практика для студентів ІІ-ІІІ курсів. Всі завдання практики доводиться проводити в режимі онлайн. Методисти коледжу творчо організовують педагогічну практику в режимі онлайн, використовуючи для студентів різноманітні засоби спілкування: телефонний режим, електронну пошту, Viber, Google Classroom. Студенти відповідально та творчо ставляться до підготовки та участі у проведенні позакласних заходів, пробних уроків, занять з додаткової спеціалізації. Тут є можливість швидко та якісно налаштуватися на нові умови, що диктує всім нам сучасне життя. Практиканти охоче діляться дидактичними матеріалами, цікавими іграми. Студенти творчо використовують знання, які отримали на заняттях з методик викладання навчальних дисциплін, спецкурсах «Нова українська школа», «Навчання через гру» тощо.

    Студенти ІV-го курсу у своїх звітах діляться враженнями про безперервну педагогічну практику, як виконували науково-пошукові завдання під час переддипломної практики, як готуються захищати курсові роботи в умовах дистанційної організації навчання.

           Завідувач  навчально-виробничої практики       Печарська В.П.

Підсумкова онлайн-конференція за наслідками переддипломної практики студентів ІV курсу

29.04.2022 р.

     Практична робота освітнього закладу щодо формування професійних компетенцій вчителя нової української школи є планомірною і систематичною. Одні види педагогічної практики доповнюють інші. Безперервна переддипломна практика є завершальним видом практичної підготовки майбутнього вчителя початкової школи.

      28 квітня було проведено онлайн-конференцію по підсумках переддипломної практики студентів ІV-го курсу.

     Завідувач навчально-виробничої практики привітала студентів із завершенням педагогічної практики, проаналізувала стан проходження студентами даного виду практики, якість оформлення практикантами звітної документації з основної та додаткової спеціальностей.

   Основним завданням переддипломної практики передбачено набуття професійно-педагогічних компетентностей, які необхідні вчителю ХХІ століття,  удосконалення  практичних умінь та навичок, яких набули студенти під час  проходження практики «Пробні уроки», інших видів педагогічної практики та на заняттях спецкурсу «Нова українська школа».

   Практиканти творчо планували та реалізовували навчальний процес, підпорядковуючи педагогічні принципи науковості, доступності, наочності, впроваджуючи інноваційні технології навчання, використовували цікаві презентації, проектну діяльність, нестандартні уроки, інтегровані уроки, проводили педагогічні експерименти з метою збору матеріалів для використання при написанні практичної частини курсової роботи, вміло віднеслися до роботи  на  уроках  та  в  позаурочний час.

  Велику увагу практиканти приділяли індивідуальній роботі, використовували диференційовані завдання, активно використовували методи заохочення, працювали в класах, де були діти з особливими можливостями. У деяких школах були кабінети інклюзивного освітнього середовища, що давало можливість  проводити з дітьми виховні та розвиваючі вправи під час організації перерви та в позаурочний час. Студенти разом з асистентами класу успішно справлялись із завданнями інклюзивного навчання.

   Віра Петрівна ознайомила студентів із наказом директора коледжу Іваннікова С.І., у якому зазначено, що всі студенти успішно пройшли переддипломну практику. Також дирекцією коледжу висловлено подяку студентам, які проявили патріотизм, любов до педагогічної професії, моральну витримку під час проходження практики в умовах військового часу в ДП МДЦ «Артек» (с.Пуща Водиця): Мироненко Д., Шарацькій Т., Карабіненко І., Гавриленко Д., Мельнику М., Новацькій Д.,  Гончарук Г., Ковальчук І., Кучер С., Лєбєдєву С., Яременку Б.; ДП «УДЦ «Молода гвардія» (м.Одеса)  Погрібній К., Агафоновій К., Рошіору М.

     Своїми  враженнями від проходження педагогічної роботи в початковій школі поділилися такі практиканти:

студенти 41 групи, додаткова спеціальність «Керівник дитячого художнього (хорового та хореографічного) колективу» - Велика А., Площанська Д., Ядвіга О.;

студенти 42 групи, додаткова спеціальність «Вчитель початкової освіти з правом викладання англійської мови» - Паламарчук М., Яковук А.;

студенти 43 групи, додаткова спеціальність «Організатор соціально-педагогічної допомоги» - Негру В., Подольська Я.;

студенти 44 групи, додаткова спеціальність «Соціальний педагог» - Горячкун Т., Кутковська В.;

студентка 45 групи, додаткова спеціальність «Вчитель фізичної культури початкової школи» - Поточна А.

Цікаві звіти студентів, яскраві презентації, незабутні світлини ще раз переконують нас, що педагогічна підготовка студентів коледжу є одним з найважливіших кроків до професіоналізму, запорукою успіху майбутніх фахівців початкової освіти.

 

                                                                                                Завідувач навчально-виробничої практики         Печарська В.П.

Педагогічна практика «Перші дні дитини в школі»

19.09.2022 р.

      Це один з видів педагогічної практики, мета якого – ознайомити майбутніх фахівців із своєрідністю  періоду  адаптації  дитини до шкільних умов в перший тиждень навчання, залучити студентів до  науково-педагогічного дослідження готовності дитини до навчання в умовах Нової української школи.

      Враховуючи особливості проведення педагогічної практики, зумовлені реалізацією заходів безпеки в умовах воєнного стану, студентам-практикантам було проведено ряд інструктажів з метою збереження їх життя та здоров’я:

      Одінцов В.Б., начальник штабу цивільної оборони, провів інструктаж з техніки безпеки з метою збереження здоров’я та життя студентів в умовах воєнного часу, а саме: переконливо порекомендував суворо дотримуватись правил поведінки під час сигналів повітряної тривоги та інших сигналів штабу цивільного захисту населення.

     Печарська В.П., завідувач педагогічною практикою, ознайомила з основною метою практики, завданнями на кожен день, вимогами щодо ведення документації.

  Дончук Н.В., викладач психолого-педагогічних дисциплін, ознайомила з методикою проведення комплексної діагностики визначення готовності дитини до шкільного навчання, з особливостями написання  психолого-педагогічної характеристики особистості.

Виконати завдання педагогічної практики «Перші дні дитини в школі» нам допомогли вчителі перших класів міських освітніх закладів:

Балтський ліцей  № 1 Балтської міської ради Одеської області:

1-А – Гуральник Катерина Олегівна  

1-Б – Мерденова Наталя Пилипівна

1-В – Стадник Наталя Борисівна

Балтський ліцей  № 2 Балтської міської ради Одеської області

1-А – Калініна Наталя Анатоліївна

1-Б – Осієвська Вікторія Володимирівна

1-В – Міщенко Людмила Петрівна 

Балтський ліцей  № 3 Балтської міської ради Одеської області:

1-В – Куруч Світлана Василівна

      Вчителі з великим бажанням прийняли наших студентів та охоче поділилися секретами, якими повинен володіти  вчитель першого класу: любов та повага до кожної дитини, уміння об’єднати дітей до колективних творчих справ, уміння створювати колектив. Наші студенти мали змогу побачити, як учитель залюбки зустрічає першачків та їх батьків у затишному класі, як вміє зацікавити дітей на уроках, як формуються в учнів загальнонавчальні уміння і навички, побачили педагогіку партнерства між учителями та їх батьками.

     Цікаві уроки вчителів, яскрава наочність, відео презентації, дидактичні ігри, веселі скоромовки, які  мали місце на уроках, справили на студентів неймовірне враження. Наші практиканти також не були осторонь педагогічної робота, а організовували для учнів цікаві перерви, допомагали учням у підготовці до наступного уроку, проводили психолого-педагогічне дослідження учнів. Викладачі коледжу надавали методичну допомогу студентам у оформленні документації, написанні висновків, проведенні психолого-педагогічного спостереження за дітьми шестирічного віку, виявляти готовність першокласників до навчання в школі.

 

                                                                                                    Завідувач навчально-виробничої практики         Печарська В.П.

DSC_0138.JPG
286889559_623901719354157_1514995884195742291_n.jpg
302277805_1520215468440880_2877554122752726944_n.jpg
DSC_0141.JPG
302093059_1520215291774231_6097452431762428857_n.jpg
302748421_625275172550145_5813768170053431303_n.jpg
305766490_596076208971573_2437782193240189671_n.jpg
305793204_596076165638244_1393949464416778873_n.jpg
305885085_596076245638236_3116357895865497900_n.jpg
306007059_596073588971835_1700385406407253957_n.jpg